Anglais

English Course C2

Ce cours s'adresse aux étudiant-es de niveau C1 acquis, et visant le niveau C2.

The course covers a variety of subject matters, focusing on a theme-based approach in order to improve vocabulary and ease. The course aims to hone various skills, such as understanding speech, reading and understanding more complex documents, using discourse analysis and writing structured texts.

You will learn to debate, discuss and explain a variety of subjects, both orally and in written form, focusing on the vocabulary and sentence structures needed to feel more and more comfortable in an academic setting and otherwise.

  • Reading: students can read with ease all sorts of texts, however complex or abstract as to form or contents, such as technical handbooks, specialised articles or literary works.
  • Listening: students have no difficulties in understanding oral conversations or speeches, whether live or in the media, even at a fast pace, given time to familiarise themselves with a speaker’s specific accent.
  • Spoken interaction: students may participate effortlessly in conversations and feel comfortable with idiomatic and everyday expressions. They should be able to speak fluently and demonstrate a certain range and accuracy of vocabulary and grammar. When encountering difficulties, the student should be able to rephrase their idea so as to render them almost imperceptible.
  • Spoken production: students have an ability to deliver presentations, including fine descriptions and demonstrating a clear sense of argument. These should be attuned to context, cogent and sufficiently well-structured to render the outline of the main points presented easily accessible to their audience.
  • Writing: students can write clear, cogent prose in a style adapted to the circumstances, be it letters, reports, or complex articles. Students should also be able to summarize and criticise texts in a professional or literary environment.

All material will be supplied during classes and available on Moodle. Various websites, news sources and documents will be used in the class.

Modalité : contrôle continu.

Attestation d'assiduité (sans mention de crédits ECTS) :

  • 80% de présence ainsi qu'une participation active au cours sont requis.

Attestation de réussite (avec mention de crédits ECTS) :

  •  80% de présence ainsi qu'une participation active au cours sont requis.
  • obtention d'une moyenne globale de 4 points sur 6 au contrôle continu

Crédits ECTS*

L’estimation de la charge de travail pour ce cours correspond à 3 crédits ECTS pour un semestre et à 6 crédits ECTS pour deux semestres.

*La reconnaissance de ces crédits relève du domaine de chaque Faculté (étudiant-es UNIGE) ou de l’Université d’origine (étudiant-es d’échange)

Les cours de langues et les examens de la Maison des Langues sont strictement réservés aux membres de la communauté universitaire (UNIGE, IHEID, HES-SO Genève, HUG) : étudiant-es réguliers/ères, étudiant-es d'échange, personnel administratif et technique, personnel enseignant, Alumni, participant-es de la Formation Continue.

DÉLAI D'INSCRIPTION pour le semestre d'automne : 18 septembre 2024

DÉLAI D'INSCRIPTION pour le semestre de printemps: 19 février 2025

L’inscription se fait uniquement en ligne. Le paiement est obligatoire à la fin de l'inscription.

Nous acceptons les moyens suivants : Visa, Mastercard, American Express, PostFinance Card, Paysafecard, PayPal, Twint.

Un e-mail automatique vous sera envoyé une fois votre inscription validée.

Si le paiement échoue, il faut recommencer votre inscription depuis le début.


Si le cours ne correspond pas à vos besoins, il est possible de changer de groupe ou d'annuler votre participation.

  • Délai d'annulation ou de changement pour le semestre d'automne 2024 : 29 septembre 2024
  • Délai d'annulation ou de changement pour le semestre de printemps 2025 : 2 mars 2025

Toute demande d'annulation ou de changement doit nous être transmise via le lien qui figure sur le mail de confirmation d'inscription que vous avez reçu. Les demandes envoyées par email et/ou hors délai ne seront pas prises en compte.

En cas d'inscription au cours annuel, il n'est pas possible d'annuler le semestre de printemps passé le délai d'annulation pour le semestre d'automne.

En cas de remboursement, des frais administratifs de CHF 50.- seront retenus pour chaque cours annulé.